.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

آنچه در این وب‌سایت مطالعه می‌کنید، بامطالعه کتب دینی و سایت‌های معتبر آماده‌شده است و سعی شده است مطالب مفید در سایت درج شود تا مورداستفاده همگان قرار گیرد.
استفاده از آنها در آثار مکتوب و... با ذکر منبع «وب‌سایت شخصی علی یزدی دوست» نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد شما به حقوق معنوی دیگران و رعایت اخلاق فرهنگی و ادبی است.
بدیهی است طرح دیدگاه‌های سازنده شما، هدیه معنوی و ارزشی خواهد داشت.
امیدوارم من را از دعای خیر خود محروم نکنید.
آخرین نظرات

معرفی کتاب نامه اهل خراسان

سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ق.ظ


کتاب: نامه اهل حراسان ( گزیده نظم و نثر پارسی و آیین نگارش ) توسط دکتر سید علی کرامتی مقدم تالیف شده  است و در بهمن 1393 توسط انتشارات آبان برتر به چااپ رسیده است.

    شابک : 9786009478163
    مولف / نویسنده : سیدعلی کرامتی مقدم
    ناشر : انتشارات آبان برتر
    سال چاپ : 1393
    قیمت پشت جلد : 90000 ریال
    نوبت چاپ : اول
    قطع : وزیری
    تعداد صفحات : 200
    تعداد جلد : 1
    نوع جلد : شومیز
    زبان : پارسی
    وزن (گرم) : 340

مقدمه مولف این کتاب :


علاقه به شعر و ادب به طور فطری در نهاد بشر وجود دارد. روی آوردن به شعر و کاربرد آن در گفت‌وگوهای روزانه، نشانهٔ علاقه‌مندی مردم به ادبیات است. ادبیات نزد اشخاص و ملل «غذای روح» و «چاشنی زندگی» به شمار می‌رود. موزون و آهنگین بودن شعر، آن را برای خواننده دل‌نشین می‌سازد. رعایت ایجاز و فشردگی الفاظ در عین مفاهیم بلند و فراوان است که بر جاذبه‌ی آن می‌افزاید به حدی که گاهی در یک غزل و حتی در یک تک‌بیت به اندازه یک کتاب، حرف نهفته است. محتوای پُر نکته و لطایف معنی دار و نکات دقیق و شاعرانه رمز دیگری از جاذبه‌های بی شمار ادبیات به شمار می‌رود. در شعر، هم زیبایی لفظی وجود دارد هم معنوی. شعر، در ذهن مردم برهان عقلی است. به این جهت مردم برای اثبات دیدگاه‌ها و ایده‌های خود به شعر استناد می‌کنند. دفاعی که امامان معصوم و بزرگان دین از «شعر مکتبی» داشته‌اند و حمایتی که از «شاعران متعهد» می‌کردند، شاهدی بر این گفته‌هاست.

ادبیات روح را صیقل می زند، عواطف را بر می‌انگیزد و به ماندگاری اندیشه‌ها و آرمان‌ها مدد می‌رساند. آثار ادبی می‌توانند با آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم دگرگونی‌های عظیم روحی، اخلاقی و معنوی در ملت‌ها به وجود آورند.

مجموعه‌ی حاضر برای تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گردآوری شده است. نگارنده کتاب‌ها و جزوات مختلف رایج برای تدریس در دانشگاه‌ها را دیده و مطالعه کرده و حتی برخی از آنان را نیز تدریس نموده است. بارها در حین تدریس متوجه شده‌ام که دانشجویان به قسمت‌های خاصی از ادبیات توجه ویژه‌ای دارند، آنان  به اشعار و متونی که ارزش هنری و ادبی دارد و لذت آفرین است، روی خوش نشان می‌دهند؛ دانشجویان برای مباحثی که دانش و آگاهی و تجربه‌ی آنان را افزایش می‌دهد و می‌تواند احساسات و هیجانات و مکنونات درونی آن‌ها را بیان کند، ارزش ویژه قائل هستند. اشعاری را به خاطر می‌سپارند که زمینهٔ هم‌دلی و ارتباط روحی انسان‌ها را فراهم سازد و دانش‌های جامعه شناسی، مردم شناسی، روان‌شناسی و... را به همراه داشته باشد. در مجموعهٔ پیشین گفته شد که نگارنده بر اساس شناختی که از دانشجویان رشته‌های مختلف داشته، سعی نموده است اشعار و متونی انتخاب کند که ذوق مخاطبین جوان و دانشجویان عزیز آن‌ها را بهتر بپسندد و در زندگی مخاطبان کاربرد بیش‌تری داشته باشد. هدف این بود که با بهره گیری از ذوق و تجربیات مو لفان مختلف معجونی بسازد که هر ذوق سلیمی آن را بپسندد و هر دانشجویی به فراخور خود از آن بهره بگیرد. در این مجموعه سعی شده است به پیشنهاد استادان و دوستان نقص‌ها و کاستی‌های اثر قبل اصلاح و سرفصل‌های جدیدی به کتاب اضافه شود تا دانشجویان بهرهٔ بیشتری ببرند.

در پایان تشکر می‌کنم از همهٔ دوستانی که با یادآوری نقص‌ها و کاستی‌های موجود در مجموعهٔ پیشین، فارسی عمومی، ما را در اصلاح متون یاری نمودند و زمینه را برای انتشار این اثر فراهم کردند. هرچند ممکن است هنوز هم مواردی نیاز به اصلاح داشته باشد؛ چنان چه استادان گران‌قدر و دانشجویان محترم با یادآوری کاستی‌ها بر نگارنده منت نهند، از تمامی آن عزیزان سپاس‌گزار خواهم شد و در رفع آن‌ها خواهم کوشید. همین‌طور ارائه‌ی پیشنهادها و راهکارهای ارزندهٔ تمامی خوانندگان عزیزان موجب سپاس و امتنان خواهد گردید.

نظرات  (۱)

لطفا محل توزیع و خرید کتاب را نیز بیان فرمایید
پاسخ:
سلام

شما هم می توانید جهت خرید حضوری به آدرس زیر مراجعه نمایید:
مشهد-خیابان دانشگاه-بازار ناشران گلستان-غرفه 1/1

و هم بصورت آنلاین از سایت www.magnabook.ir اقدام نمایید.

لینک مستقیم :
http://www.magnabook.ir/%D8%A7%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D8%AA/1532-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%80-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی