.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

آنچه در این وب‌سایت مطالعه می‌کنید، بامطالعه کتب دینی و سایت‌های معتبر آماده‌شده است و سعی شده است مطالب مفید در سایت درج شود تا مورداستفاده همگان قرار گیرد.
استفاده از آنها در آثار مکتوب و... با ذکر منبع «وب‌سایت شخصی علی یزدی دوست» نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد شما به حقوق معنوی دیگران و رعایت اخلاق فرهنگی و ادبی است.
بدیهی است طرح دیدگاه‌های سازنده شما، هدیه معنوی و ارزشی خواهد داشت.
امیدوارم من را از دعای خیر خود محروم نکنید.
آخرین نظرات

ذکر استغفار؛ براى رزق و روزی و ثروت و...

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ

برگرفته از سایت مهدی قربانی:


در پی درخواست جمع کثیری از بازدیدکنندگان محترم ، که تقاضای ذکر مجرب برای رزق و روزی و... داشتند، ذکر مجرب استغفار را آوردیم تا مؤمنین و مؤمنات در وقت معین و طبق آداب خاص در همه ماه‌های سال بخصوص ایام‌الله رجب، شعبان و رمضان این ذکر شریف و مجرب همواره تلاوت نمایند. ….

گفتن استغفار همراه با اذکار دیگر ، بار معنوى آن را بیشتر می‌کند ، به همین خاطر امامان (علیهم‌السلام) براى حل مشکلات دوستان و شیعیانشان، گاهى تلاوت استغفار را همراه با اذکار دیگر سفارش می‌نمودند، که این خود یکى از انواع استغفار به شمار می‌آید و نقش به سزایى در روا ساختن خواسته‌های انسان دارد.

ابى جعفر شامى گوید: در شام مردى به نام هلقام بود ، او این حدیث را برایم نقل کرد :

خدمت مولایم موسى بن جعفر (علیهماالسلام) رفتم و عرض کردم : به من دعایى تعلیم نمایید که جامع دنیا و آخرت باشد و مختصر هم باشد .

امام (علیه‌السلام) فرمودند : بعد از نماز صبح تا طلوع آفتاب این ذکر را بگو:

«سُبْحانَ اللهِ العَظیمِ وَ بِحَمْدِهِ، أَسْتَغْفِرُ اللهَ، وَأَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِهِ»

«منزّه است خدائى که باعظمت است و به حمد و ستایش او مشغولم، از خداوند آمرزش می‌طلبم و از فضل و عنایتش سؤال می‌کنم».

هلقام گفت: وضعیت من در میان خاندانم از همه بدتر بود، نمی‌دانم چه شد که (بعد از تلاوت این ذکر شریف) ناگهان ارثى از طرف شخصى به من رسید که فکر نمی‌کردم بین او و من پیوند خویشاوندى باشد، به حدّى وضع مالى و اقتصادیم رونق یافت که امروز توانگرترین فرد در میان بستگان خود هستم، این برکات نبود مگر به خاطر آنچه بنده صالح خدا، مولایم حضرت موسى بن جعفر (علیهماالسلام) به من آموخت. (ر.ک: کافى، ج ۲، ص ۵۵۰.)


براى گشایش در امور و حل مشکلات سخت

گفتن این استغفار در حل معضلات سخت زندگى به تجربه رسیده است و گره‌های کور بسیارى از افراد، با همین ذکر بازشده است! آنچه مهم به نظر می‌رسد تعداد آن است که در حدیث پر بارى سى هزار بار ذکرشده است و اشخاص متعددى با تلاوت آن به این تعداد، به حوایج خود دست‌یافته‌اند.

پیغمبر اکرم (صلی‌الله علیه و اله و سلم) در حدیث زیبایى می‌فرمایند:

هر کس مشکلى طاقت‌فرسا پیدا کرد، یا مصیبتى سخت بر او وارد شد، یا در زندگى به تنگنا افتاد، سى هزار بار بگوید: «أَسْتَغْفِرُاللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» در این صورت خداوند گره از کارش می‌گشاید و گشایشى در زندگى او قرار می‌دهد. (ر.ک: مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص ۱۴۳.)

دو فرشته مأمور، نامه اعمال زشت را پاره می‌کنند

زیباترین استغفار ازنظر پاداش، استغفارى است که بعد از نماز عصر خواندنش مطلوب است؛ و اگر هرروز تلاوت گردد، فرشتگان مأمور انسان موظّف می‌شوند، نامه اعمال زشت استغفار کننده را پاره کنند.

رسول خدا (صلی‌الله علیه وآله و سلم) می‌فرمایند:

هر کس بعد از نماز عصر هرروز، روزى یک‌بار بگوید:

«أَسْتَغْفِرُاللهَ الَّذى لا إِلـهَ إِلاّ هُو الْحَىُّ الْقَیُّومُ، الرَّحْمنُ الرَّحیمُ، ذُوالجَلالِ وَ الإِکْرامِ، وَ أَسْأَلُهُ اَنْ یَتُوبَ عَلَىَّ تَوْبَهَ عَبد ذَلیل خاضِع فَقیر بائِس مِسْکین (مُسْتَکین) مُسْتَجیر لایَمْلِکُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لاضَرّاً وَ لا مَوْتاً وَ لا حَیاهً وَ لانُشُوراً».

«از خداوند، طلب آمرزش می‌کنم، خدائى که معبودى جز او نیست، زنده‌ای ازلى و ابدى، بخشنده و مهربان، صاحب جلالت و جوانمردى است؛ و از او می‌خواهم که توبه مرا بپذیرد، بسان (پذیرش) توبه بنده خوارى که فروتن و تهیدست، نیازمند و درمانده و حقیر و پناهنده گشته و مالک هیچ سود و زیان، مرگ و حیات و دوباره زنده شدنى نیست».

خداوند به دو ملک مأمور او دستور می‌دهد که نامه کردار زشت او را، هر چه هست، پاره کنند. (ر.ک: مستدرک الوسائل، ج ۵، ص ۱۲۰).


نظرات  (۱)

اسم اعظم خاص خود را میخواستم بدانم از چه طریقی وباچه مبلغی لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
در این خصوص با ایمیل mehdi.qr.786@gmail.com مکاتبه نمایید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی