.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

.:: علی یزدی دوست ::. Ali YazdiDoost

وب سایت شخصی علی یزدی دوست

آنچه در این وب‌سایت مطالعه می‌کنید، بامطالعه کتب دینی و سایت‌های معتبر آماده‌شده است و سعی شده است مطالب مفید در سایت درج شود تا مورداستفاده همگان قرار گیرد.
استفاده از آنها در آثار مکتوب و... با ذکر منبع «وب‌سایت شخصی علی یزدی دوست» نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد شما به حقوق معنوی دیگران و رعایت اخلاق فرهنگی و ادبی است.
بدیهی است طرح دیدگاه‌های سازنده شما، هدیه معنوی و ارزشی خواهد داشت.
امیدوارم من را از دعای خیر خود محروم نکنید.
آخرین نظرات

لباس مشکی و کراهت آن

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۰۰ ب.ظ


از برخی روایات که در کتاب،  وسائل الشیعه، ج 3، ص 280، باب کراهة الصلاة فی القلنسوة السوداء و...».

نهى همان، باب کراهة لبس السواد الا فی الخلف و العمامة و الکساء؛ چنین برداشت می‌شود که پوشیدن لباس مشکی کراهت دارد و اگر چه این روایات درباره نماز وارد شده اما برخی از آنها شامل موارد غیر نماز نیز می‌شود.
1) علی بن محمد از امام صادق (ع) پرسید: «أصلی فی القلنسوة السوداء فقال: لا تصل فی‌ها فانها لباس اهل النار»  ؛ آیا با کلاه مشکی نماز بخوانم، فرمود: با کلاه مشکی نماز نخوان که لباس اهل آتش است.
2) در روایت دیگر امام صادق (ع) می‌فرماید: «نماز را در لباس مشکی برگزار نکنید اما - پوشیدن – پاپوش [کفش]، عبا و عمامه مشکی مانعی ندارد».  هم چنین در برخی از روایات آمده است که لباس مشکی شعار بنی عباس است.
شایان ذکر است، به گفته علمای طب اسلامی و سنتی پوشیدن کفش مشکی قوای جنسی را کاهش می‌دهد.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۷

نظرات  (۱)

۲۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۲ کارشناس پارت
علی یزدی دوست درود
مطلب لباس مشکی و کراهت آن شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود. 
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم www.partchap.com

پاسخ:
ممنون

خوشحالم که مطلب مفیدی در سایت درج کردم و به درد شما خورده است.
مورد خاصی بود حتما به سایت شما مراجعه میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی